Företag Twittrar också!

För några dagar sedan skrev jag ett inlägg om Twitter och dess populäritetsvåg i Sverige. Anstormningen till Twitter har fortsatt att öka och nu inte bara bland privatpersoner, utan även bland företag.

Den största anledningen tros vara Barack Obamas mikroblogg på Twitter. Han använde mikrobloggen som marknadskanal för att komma närmre sina väljare.Nu i efterhand spås det att det var hans deltagande i de sociala medierna som gjorde att han var så framgångsrik i presidentvalet.

När någon lyckas vill fler göra det. Därför är det smart av de företag som hittils börjat synas på Twitter. Genom sina webbsatjer kan man då skapa ett flöde av kommunikation som gör att kunderna eller de som vill följa ens vardag hela tiden känner sig uppdaterade. Än så länge är det mycket nyhets- och mediabyrår som sysslar med Twitter. Förhoppningsvis blir det snart mer vanliga företag. Eller varför inte hjälporanisationer som twittrar nere på plats?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0