Kreativa Malmö - där bor jag!

Affärstidningen Fast Company har listat världens 12 hetaste och mest kreativa städer, för att hamna på listan ska en kreativitet genomsyra hela staden. Malmö är tillsammans med metropoler såsom New York, Taipei och Chicago med på listan. Att utses till Sveriges mest kreativa stad är fantastiskt för Malmös framtid som mediastad.

Detta betyder att jag arbetar i en kreativ bransch i Sveriges mest kreativa stad och i den mest kreativa stadens mest kreativa stadsdel. Shit vad cool jag är! Och sjukt kreativ...




Street art driver budskap

Street art är bra. Blir en annan sida av myntet. I Malmö har det kommit att bli vardagsmat med att ändra reklambudskap och skyltar till att kommunicera något annat än vad som ursprungligen är tänkt. Man får en liten aha-upplevelse när man strosar genom staden och plötsligt finns det andra budskap än vad man först väntar sig.

Malmö Street projects sysslar med detta och har flera roliga saker de presenterar på sin sajt.

En annons för Disovery channel blev det efter deras korrigeringar ett politiskt budskap där Moderaterna får sig en känga för pigdebatten.

  


Street art när det var fågelinfluensedebatt...



Jag har även sett reklambilder uppklistrade på stan med "Glasmarinerad Kronågel", stört kul. Dock har jag inte lyckats fånga någon egen bild av det ännu...

Jag tror definitivt att denna form av reklam är slagkraftig och något man som reklamare kanske ska prova på lite mer. rågan är bara: Hur pass olagligt är detta. Egentligen? HMmmmm


Bioreklam - bättre än vanlig?

SF media var på besök på jobbet idag. Eftersom man fick en biobiljett som tack var jag självklart framme. Gratis är gott eller hur?

Reklam via bio är inget jag jobbat mycket med. Oftast blir det den traditionella reklamen såsom TV och tidningar. Lite tråkigt eller hur? Framförallt när jag själv älskar reklamen som är på bio. Jag kommer gärna dit en stund i förväg för att glupskt suga i mig all reklam. Och rolig tycker jag också att den är, antagligen eftersom man byggt upp en förväntan innan att NU ska det bli kul. Och oavsett vad som visas så njuter man. Lite som att Kostar det så smakar det...

Tål att tänkas på i nästa kampanjer...

Visste ni att SF har 15 miljoner unika besökare om året? Och att besökarna till 75% tar åt sig budskapet efter 1 gång? Det är ganska bra Eller hur?

Usch och fy...

... vilken dålig stil av mig. Nu när haft mycket att göra har jag bara försummat min stackars blogg. Jag har rent ut sagt övergivit den. Först handlade det mest om att jag inte ansåg mig ha tid åt fritidsnöjen såsom att blogga. Sen tyckte jag det var ganska skönt att ta en "Paus"... men nu tycker jag det känns förskräckligt. Framförallt när jag ser att jag fortfarande har några stackars trogna läsare som inte får något nytt och intressant att ta del av.

Bättring från min sida. PRONTO ASAP Genast....

Therese Albrechtsson - fantastisk!

I måndags var det dags för Rapidus efterjobbet. Eftersom jag gillar Rapidusmötena var jag så klart på plats. Eftersom kvällen skulle handla om unga entreprenörer hade Jan Wifstrand bett mig dra med lite ungt folk dit. Sagt och gjort. Sällskap var några kollegor från jobb och en gamal kursare från Lunda tiden.



Intervjuad blev Therese Albrechtsson som vid 23 års ålder sålde sitt första företag. Idag driver hon flertalet bolag och är mycket framgånsgrik. Jag blev väldigt imponerad av denna tjej som trots flertalet motgångar (verkligen olycksfågel) kämpat vidare för det hon tror på. Motgångar ger framgångar!

Läs mer här om Therese och vad hennes företag kan erbjuda.

Star for Life rockar!

Presskonferensen igår släppte den härliga nyheten. Tur det för jag kände att jag var nära på att spricka av iver. Detta är också bra för välgörenhetsorganisationen. Det nya positiva sponsorskapet tillsammans med MFF gör att Star for Life får synas ordentligt och mycket. När detta sker sitter jag och alla andra som jobbar med projektet och spinner som en katt. Äntligen får de uppmärksamhet som de förtjänar som gör att de kan bygga fler skolor i södra afrika.

Men det är nu det egentliga arbetet börjar. Nu måste vi snappa upp allt posivtivt och koppla ihop det med Star for Life.



Förhoppningsvis hinner vi bli klara till slutet av april. Då ska den nya sajten vara klar och den nya tanken om hur Star for Life kommunicerar ska vara på topp. Mycket slit som ska ge nytta till projektet.

Kul var också att sajten har haft över 2.000 unika besökare på mindre än ett dygn! Snacka om anstormning!

För att veta mer om projektet och vad samarbetet innebär kan ni gå in på följande länkar.

www.starforlife.org

starforlifeorg.blogspot.com

twitter.com/starforlife

RSS 2.0