Det ska vara äkta!

I dag var Anders Mildner på jobb. Han körde en snabbvariant på en föreläsning om sociala medier. Självklart smälte jag direkt samtidigt som jag kände ett enormt sug om att lära mig mer. Jag vill veta allt, jag vill kunna allt och bli expert på det.

Han pratade om hur viktigt det är att man är äkta när man kommunicerar i dagens medievärld. Hierarkier och uppifrån konversation fungerar inte längre. Det genomskådas lika snabbt som strategin kommer igång.

Detta tycker jag kan vara svårt. Även om man vill vara äkta i de digitala medierna är det ju ändå en utvald bild man väljer att kommunicera. Och hur äkta är den. Hur representativ är just den bilden?

För att bli framgånsgrik bör man nog ta sig en titt på de dära strategierna. Hittade en bra sammanställning hos Good Old.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0