Magiskt med film.

Film är mysigt och magiskt. När man bänkat sig på bian med sin nyinköpta popcorn, godis och läsk känns en otrolig spänning i kroppen. Snart händer något magiskt. Jag har funderat en hel del på vad det är egentligen jag gillar med att just se film. För en gångs skull har jag kommit på vad de lyckats klämma in som jag gillar så förbannat mycket.

Det är de härliga och spänningshöjande introna som de olika filmbolagen kör. Vissa är stående favoriter sedan man var barn. Alra mest gillar jag MGM och Paramount Vilken gillar du?















Kommentarer
Postat av: Oskar

Åh, filmbolagsvinjetterna är absolut det som sätter tonen och gör att hela kroppen förbereder sig på att "nu blir det film!"



Men du hade väl inte med en av mina absolut favoriter - 20th Century Fox? Trummorna och fanfaren ÄR verkligen bio och film för mig. Sen gillar jag Paramounts klassiska logo med stjärnorna runt berget, men detta var ju Paramount Classics och inte alls lika fin.



Men det är helt klart ett spännande ämne. Här finns en hel artikel om historien bakom många av de största filmbolagens logotyper. Jättekul med MGMs alla olika lejon.



Bra blogg förresten!

2009-03-31 @ 15:14:42
URL: http://oskarochjosefin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0