Edet - en guldklimp!

Jag har varit utan TV i 6 månader. När man renoverar en lägenhet finns det helt enkelt inte utrymme för TV-tittande. Först var det abstinens för att sedan övergå i ett lugn. För att suga i mig nöjen lyssnade jag så kulturellt på P3 och läste B-delen i Sydsvenskan. Och det funkade bra. Tills för några veckor sedan då jag började känna att jag saknade något i livet. Med stor förväntan kopplades den nyinköpta TVn in och jag frossade i allt vad som erbjöds. Utbudet var enormt och jag kunde inte välja om jag skulle kolla på "Familjen Annorlunda" eller zappa mellan alla program. Ganska snart upptäckte jag att TVn inte erbjöd mig mig något av speciellt mycket värde. Det var ganska tråkigt och ointressant. Och för att inte tala om alla reklamavbrott som kom hela tiden. Det var något jag totalt glömt bort.

Dock fanns det en guldklimp bland alla reklamavbrott, något som jag väntade ihärdigt på så fort det bröts. Edets nya reklamfilm, gjord av Valentin & Byhr är helt magnifik. Toalettbesöken känns numera coola och något man själv kanske ska ägna mer tid åt?

Underbar!







Kommentarer
Postat av: Anna

Mikaela, vad glad jag blir av att även du har insett att TV-tittande inte ger så mycket utan det finns så mycket annat som är vettigt! (Fast ibland får man slö-titta lite på tv, bara det inte blir en dålig vana) Fram för mindre tv-tittande!

2009-03-31 @ 15:19:54
Postat av: Oskar

Vafalls?! Om man ska titta på TV så är det ju just för all den nya reklamens skull. Programmen som kommer reklampauserna är bara onödigt brus. Det trodde jag absolut att du också höll med om, Anna?



Men allvarligt så försöker vi stänga av TVn betydligt mycket mera nu också. Allra helst för lille G:s skull. Jag kan inte komma på ett enda program som jag absolut inte får missa under hela veckan.



Robinson har visserligen börjat spännande. Det sociala experimentet lever än alltså. Men programmets urusla estetik tar nästan överhanden och förstör så onödigt mycket. "Efter pausen"-klippen visar ju ALLT kommande bl a.

2009-03-31 @ 15:31:21
URL: http://oskarochjosefin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0