Viktigt vid nya året.

En vecka har det gått sedan det nya året började, en vecka finns också sparat på Google Insight for search. Jag blev oerhört nyfiken på vilka sökord som dominerat Google.se den senaste tiden. Resultatet ser ni nedan.



De intressanta ökningarna tycker jag är 3. Gaza, 6.BMI och 8. Arbetsförmedlingen Hur hänger detta samman egentligen? Vad beror det på?

De ökade sökningarna på Gaza hänger ju samman med oroligheterna i området och mediernas tyngre bevakning, så nu är det mysteriet löst.

Arbetsförmedlingen och AMS borde ju hänga samman med alla nyårslöften vid 12 slaget att man ska ta tag i sin karriär. Tror även att FK har ett finger med i spelet och gör allmänheten orolig. Det är ju aldrig kul att bli arbetslös, framförallt inte i "dessa tider".

BMI hänger troligen samman med all onyttig mat vi svenskar tryckt i oss under ledigheten, likaså nyårslöftena vid 12 slaget. Att räkna ut sitt BMI används säkerligen som en guide över "Hur lite är det bra om jag bantar?"

Flockdjur som man är har jag själv sökt både på Gaza och smhi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0