Kvinna bakom digital succé!

Magdalena Hermelin - lägg det namnet på minnet. Enligt Internetworld kommer hon att vara en av de mest framgångsrika kvinnorna i Sverige om några år. Och jag tror de har rätt.

Shortcut har listat de mest framgångsrika kvinnorna för 2008. Magdalena kom på femte plats. Bakom topplaceringen ligger att Magdalena visat bra resultat, där intäkterna har ökat markant under hennes ledning. Rosa Bandet var Cancerfondens mest lyckade kampanj, men det var först med Magdalena som nya metoder och arbetssätt började användas. Magdalenas idé var simpel: Utnyttja de digitala medierna som kanal för vår marknadsföring och låt användarna göra jobbet.

Att en välgörenhetsorganisation använder sig av vad den digitala världen är helt rätt. Ofta har välgörenhetsorganisationen en knaper budget och en ambition att nå ut till så många som möjligt. Något som tyvärr sällan går hand i hand.

Därför är det viktigt att få rätt spinn på besökarnas egna nätverk, där personliga relationer för budskapet vidare. I de digitala medierna är dessutom möjligheterna enorma vilket alltid är kul.

Jag beundrar detta engagemang. Hon måste ha ett enormt driv och jävlaranamma som lyckas driva igenom en sådan förändring i marknadsföringen. Om hon inte puschat så starkt hade antagligen inte RB överlevt om några år.


Magdalena Hermelin, projektledare för Rosa Bandet






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0