SEB övertygar mig!

Jag är 25 år, har arbetat i ett år och ser livet som en never ending story. Jag är inne i min nya fas där jag lämnat studentlivet bakom mig. Nu vill jag tjäna mycket pengar, köpa nya saker till lägenheten. Nu har jag faktiskt råd att smälla några hundralappar på en utekväll utan att det skadar min budget nämnvärt. Härligt!

Tydligen ska man inte tänka så när man är 25, man - ska börja tänka på sitt pensionssparande istället.

Just nu överöses jag av alla möjliga erbjudanden från banker om hur jag ska pensionsspara för att inte vara fattig som pensinär. Detta är så sjukt tråkigt, jag vill inte tänka på det nu - jag är ju 25! När jag pensionerar mig är jag 65 och det är ju inte förrn om 40 år. Och det är längre än vad jag hittils har levt...

Tydligen fungerar det inte så, utan jag måste börja bunkra upp NU. All information som når mig är både bankig och svår att begripa. Därför uppskattar jag enkel och tydlig kommunikation.

Några som begripit att vi unga vill ha begripliga erbjudanden är SEB. Just nu dubblar de första insättningen. Om jag sätter in en miljon sätter de också in en miljon. Om jag nu bara hade en miljon....










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0