Ekomat - mer än en trend!

Läste i tidningen i helgen att vi svenskar konsumerar ekologisk mat i större utsträckning för varje år. Både ICA och COOP har ökat sin försäljning av ekologisk mat med 50% sedan 2007. Argumenten bland oss svenskar är inte miljövänliga produkter, inte heller att vi värnar om djuren och vår omvärld. Den största anledningen är oss själva - vi bryr oss om vår egen kosthållning och vill inte äta mat med tvåhundrasjuttiofemtusentrettiotre olika bekämpningsmedel.

Utvecklingen tyder på att vi passerat det stadie när det är en trend. Vi konsumerar inte produkterna som en show-off för politiska hållning utan det har blivit en MEDVETENHET hos oss konsumenter. Vi inser vår egen vinning av att välja ekologiska produkter. Länge leve ekologiskt!






Själv har jag inte fastnat för någonting. Jag har inte bestämt mig vad jag ska stötta utan slits mellan följande funderingar -  Billigt, Fair Trade, Eko, Torghandeln istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0