Bread & Butter i Barcelona.

Just nu är jag ledsen. Jag är ledsen för att jag inte får som jag vill. Jag är ledsen att jag jobbar på en medioker reklambyrå. Önskar att jag jobbade för en stor, pampig och ståtlig koncern som Bestseller, L'Oreal, Birger et Mikkelsen, Prada, Dior. Ja i stort sett vad som helst. För jag vill också vara med.

Vad är det som plötsligt skapat detta missnöje hos mig?

Bread & Butter i Barcelona. Den coolaste modemässan någonsin.


Jo, i skrivande stund pågår den coolaste & häftigaste modemässan i Barcelona - Bread & Butter.

bread & butter in Barcelona. Here´s some cool shoes

Bread & Butter i Barcelona. Här är förberedelserna inför eventet.

g star raw vid bread & butter i barcelona

G star raw på modemässa i bread & butter.


Jag tycker att det är fel att marknadsföringsbranschen & modeindustrin inte är mer sammankopplade än vad de är. Förstår ni inte att allt hänger samman? De trender vi ser i modebranschen är ett svar på både världsekonomin och den politik som pågår i världen. Vilket även påverkar oss i vår värld. Därför borde JAG, JAG, JAG få vara där och suga in all kunskap, trender, tendenser, nyheter, märkligheter, influenser som sker.

Eller hur är det intressant att vi nu ser mer ruffa material på kläderna när vi går in i en lågkonjuktur. Nu är det inte modernt att visa att man har sprillans nya kläder utan det ska se ut som om det är ett super fynd från mormors vind. Undrar om vi kommer se mer praktiskt mode nu? Lågklack istället för högklack. Rent logiskt borde det ju vara så.... Skogspromenader är mer vänliga mot plånboken än lyxmiddagar ute. Vad tror ni? Vad har ni sett för tendenser?

Ja ja, jag får väl nöja mig med att jag får åka på CPH vision som är i februari. Även om det inte är lika hett invaderas hela Köpenhamn av modeindustrin. Då jäklar ska jag suga in trender och visa att det visst då hänger samman!

Nu får jag nöja mig med bröd & smör på svenska.

Bread & Butter in Barcelona.


Fler som skrivit om Bread & Butter hittar du här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0