Nextopia nästa!

Blev tipsad idag om att läsa Micael Dahléns nyutkomna bok Nextopia. Boken har nått stora succeer i Sverige och är utsåld överallt. Med tanke på bokens handling är det extra ironiskt att jag knappt kan sitta still tills jag får den i min hand.

Dahlén menar att vi lever i ett Förväntningssamhälle. Samhället är uppbyggt av förväntningar, vilket innebär att det som kan ske i morgondagen är viktigare är nuet. Uttrycket "Gräset är grönare på andra sidan" har aldrig varit mer passande.

Våra liv handlar inte om vad som sker i nuet utan vi fokuserar på nästa jobb, nästa semester, nästa jul, nästa, nästa, nästa. I Förväntningssamhället finnas det gott om möjligheter att vara lycklig med svårt att bibehålla eftersom lyckan som uppnås är kortvarig och kräver en ersättare.

Jag längtar till jag kommer över boken, tror att jag kan bli klokare på hur det nya förhållningssättet påverkar konsumtion och  på så vis hur man ska anpassa marknadsföring efter detta.

Jag kan knappt vänta. Detta kommer bli min bästa bok någonsin.

Nextopia - den nya boken om marknadsföring. Jag kan knappt vänta till jag kommer över den.


Om boken är lika bra som jag förväntar mig, kommer jag ha löpande uppdatering från den på bloggen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0