Heineken tipsar om fylletecken!

Alkohol är en trevlig stämningshöjare. I de flesta fall. När någon fått i sig för mycket av det goda, kan trevliga kvällar sluta i katastrof. Därför har Henineken skapat en sajt där man ska lära sig att känna igen tecknen på när någon har fått för mycket att dricka. Genom att hindra sina vänner att bli stupfulla, blir kvällen rolig för alla och Heineken förknippas med något bra.




KnowTheSigns.com får man följa med in i baren och via en övervakningskamera observera en klassisk utekväll i en bar. Din uppgift som övervakare är att studera människornas rörelser och på så vis förutspå vem av gästerna som ballar ur snart. Gissar du rätt för du beröm av barägaren (härligt) och får se vilket pinsamt scenario du satt stopp för. Eftersom DU var uppmärksam börjar nu den killen/tjejen dricka vatten och därmed är hans kväll räddad. Självklart kan du skicka vidare informationen och händelsen till en vän som påminner om detta.

Som övervakare får du möta tre tråkiga typer, någon av dessa känner du säkert: Taffsaren, Exhibitionist eller Bråkstaken.



Bra och seriöst av Heineken. De tar ansvar och visar att deras dryck endast ska förtäras i begänsade mängder. När jag fått i mig för mycket av det goda blir jag varken exibitionist, taffsig eller gråtare. Däremot åker mobilen fram och jag ska skriva fyndiga sms till vänner. Vilket som i de flesta fall uppskattas. De flesta fall....

Kommentarer
Postat av: Alessandra

Skoj, ska kolla in siddan :)

2009-02-12 @ 16:46:16
URL: http://alessandra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0