Sprid hopp.

Glädjen att ge är grunden i Give Hope Movement och deras nya sätt att spirda Barncancerfondens budskap. Tanken är att låta bloggare sprida budskapet, vilket de verkar ha lyckats bra med. I skrivande stund har över 800 bloggar lägt till den badge som finns att hämta på deras sida som länkar vidare till kampanjsajten.

Bra och smart tycker jag. Många andra välgörenhetsorganisationer har valt att utgå från konsumtion där man via sin konsumtion kan visa att man bryr sig. Att utnyttja de digitala medierna känns helt rätt, klingar också bra med välgörenhet och digitalt eftersom spridningseffekten beror på männiksors välvilja istället för stora omkostnader.

Deras formspråk på webben är även riktigt snyggt. Jag fängslas helt enkelt!



Jag fick min badge när jag smygsnokade på Rodeo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0