Byråbranschens häckleri är osmaklig.




Läste Mattias Åkerbergs inlägg på Resume om hur reklambyråer häcklar varandra för varandras prestationer. Och jag kan bara säga att jag fullständigt håller med.

När någon annan (svensk) byrå gjort något sitter hela staben och nedervärderar arbetet och säger att idén är kass. Eller ännu värre att man anklagar konkurenten för plagiat av något halvtråkigt man själv gjort.

Nu i krisande tider ser jag även en tendens att sådant kan ske internt där de olika arbetsgrupperna kastar avundsjuka blickar mot kollegornas projekt. Är svenska reklammakare generellt sett mer avundsjuka och osäkra eller är det ett konkurrerande klimat som medför denna hets? Tyvärr är detta inget nytt fenomen utan är en del av svenskheten och den hederliga jantelagen.






(OBS mitt häckleri av FC är inte på grund av avundsjuka utan helt enkelt att JAG tycker det är kass, dåligt, omoget, okreativt och blä).

Kommentarer
Postat av: Ola Obrant Andreasson

Hej!



Såg att du kritiserade vår reklamfilm för LdB. Tycker självklart att det är synd att du har uppfattat den sexistisk, kass, dålig, omogen, okreativ och blä. Kan jag få bjuda på lunch och berätta varför jag inte tycker att den är sexistisk, kass, dålig, omogen, okreativ och blä? Ring mig på 040-630 89 02. Vänligen/Ola

2009-02-13 @ 23:55:38
URL: http://www.thefanclub.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0