Bloggreklam - löjlig debatt!

Nu är Blondinbella i blåsväder igen. På Dagens Media är de upprörda över att försöker få Ekolådan att sponsra henne med mat mot att hon nämner företaget i bloggen. Upprördheten handlar om att man inte ska få göra reklam i sin blogg. Detta förstår jag inte alls, vi människor omger ju oss dagligen av varumärken, musik och attityder som vi tycker stämmer överens med den bild av oss själva vi vill förmedla. Eftersom en blogg i många avseenden är ett ansikte utåt är det ju inte fel att att synliggöra de varor och tjänster som man själv tycker är bra. Även om man får betalt av det. Det är samma sak som att häva att idrottsstjärnor inte får ha på sig kläder från sin sponsor och säga att det är bra. Eller att Mat-Tina inte får förespråka CityGross produkter eftersom hon har avtal med Bergendahlsgruppen. Men det ser ni är det ingen som höjer på ögonbrynen åt.

Nej den här debatten om smygreklam i bloggar är löjlig och en debatt som pompösa vuxna kommer ägna sig åt en bra stund till. Tills dess fortsätter jag vara uttråkad av denna löjliga debatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0