Stina Honkamaa, vilken tjej!

Var på Scandvision i tisdags. Stina Honkamaa, Sverigechef för Google blev intervjuad av Jan Wifstrand. Jag blev otroligt inspirerad av henne och hennes framgångar.

Stina tipsade om ett bra verktyg som Google har. Det heter Google Insight for Search och är en funktion där man kan se vilka ord och fraser som det söks mest på för tillfället.



Dels kan man dela upp det per land, men även per landskap. Funktionen visar därmed vilka debatter som cirkulerar i samhället både lokalt och nationellt. Intressant nog överenstämmer sökningarna i mångt och mycket med mediernas nyhetsrapportering. Själv tycker jag att denna funktion är tiktigt intressant, nu kan man själv hålla koll på vilka debatter som är trendiga i samhället och använda det för att lyfta fram viktiga frågor för ens kunder.

De senaste 7 dagarna är det ett ord som dominerar bland skåningars sökningar på Google. JORDSKALV!





Fler bloggar som skriver om detta:

Web Analtyics world

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0